Vad behöver du som fotograferar ha koll på när det gäller lagar och förordningar

Varmt välkommen till en kväll med fokus på Dataskyddförordningen, den nya lag som påverkar dig som fotograferar.

Datum:17 maj
Tid: 17.30-20.00
Plats: Informationssalen i källaren på Traktören, Köpmansgatan 20. 1 trappa ner.

I samarbete med Fotografiska Föreningen får vi hjälp att kasta ljus på dataskyddsförordningen som börjar gälla 25 maj. Inbjuden är Jesper Prytz, medlem i Fotografiska Föreningen i Göteborg och som till vardags är advokat. Han kommer prata om hur dataskyddsförordningen påverkar dig som fotograf.

Evenemanget startar klockan 17.30 med mackor och något att dricka. Föreläsningen startar klockan 18.00. Observera att du måste vara på plats senast klockan 18.00 för att komma in.

Anmälan senast den 15:e maj till: anmalan@traktorensfotoklubb.se