Nya framgångar för klubbens fotografer!

Färgernas magi
Fotograf: Mia Andersson

Resultatet från Västsvenskan är nu klart. För Traktörens FK:s del blev utfallet att fyra fotografer belönades för sammanlagt åtta bilder eller kollektioner i de fem tävlingsklasserna. Detta ledde till att klubben hamnade på en hedrande tredjeplats i lagtävlingen!

Färgernas magi
Fotograf: Mia Andersson

Klass A Enstaka digital

Klas Eriksson                        ”Kollektivtrafik”                      Visning

Lars-Ingvar Larsson            ”Knutpunkt”                            Visning

Klass B Enstaka påsikt färg

Lars-Ingvar Larsson            ”Toppa träningen”                  Visning

Klass C Enstaka påsikt svartvitt

Monica Wennblom              ”Behind rainy window”           Diplom

Klass D Kollektion påsikt

Klas Eriksson                       ”Guldrush”                                  Stor bronsplakett

Monica Wennblom             ”Bassholmen”                             Diplom

Klass E Kollektion digital

Mia Andersson                     ”Färgernas magi”                      Stor bronsplakett

Monica Wennblom             ”Repetition”                                Diplom

Stort grattis till de belönade fotograferna!

Hela prislistan finns här:  http://www.vastrasverigesfotoklubbar.se/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/Resultat-VSF-FotoExpon-2018.pdf

Tävlingen arrangeras denna gången gemensamt av fotoklubbarna vid Dentsply Sirona och Astra Zeneca i Mölndal. Det nära avståndet gör det extra lätt i år att kunna vara med på resultatredovisning och prisutdelning, som sker lördagen den 10 mars. Då visas alla belönade bilder och man får ta del av juryns motiveringar, vilket är något som är både intressant och utvecklande för det egna fotograferandet och som varmt rekommenderas. Närmare information finns i inbjudan:

Observera att det rör sig om ett heldagsarrangemang  på ett industriområde med inpasseringskontroll och att den som vill deltaga i lunchen måste anmäla detta i förväg, och senast den 5 mars. All betalning för fika och lunch sker med kort eller via Swish.