Är du intresserad av att lära dig mer om streetfotografering: Teori, fototillfälle och bildanalys?

”Avstånd” Fotograf: Madlén Hjelmroth

Häng med och lär dig mer om streetfotografering (gatufoto) under tre torsdagar:

6 maj – Bildvisning, teknik och hur man möter människor.

13 maj – Vi går tillsammans ut på stan och provar på gatufotografering.

27 maj – Vi har en bildträff där vi tillsammans tittar på de bilder som vi tagit.

Madlén Hjelmroth som är medlem i fotoklubben håller i workshopen. Här presenterar hon vad vi kommer att lära oss:

”En av mina passioner är att resa och kameran har alltid följt med. Urbana miljörer har allt man kan önska som fotograf: Människor, arkitektur, former, färger och mycket mera. Gatufoto innebär också mycket promenerande vilket ger tid att betrakta, se och reflekteran över det som finns runt mig.

Det finns mycket skrivet och dokumenterat om gatufoto som man själv kan hitta på nätet. Därför ska jag hålla mig kort och dela med mig av det jag lärt mig och fastnat för om gatufoto. Här är de punkter jag kommer att ta upp

Gatufoto – definition
Utrustning
Formel för bra gatufoto – finns det?
Vad säger lagen?
Etisk och moralisk kompass
Hur gör jag
Tips och frågor”

Tid: Torsdag den 6 maj kl. 18.30-19.30. (Vi återkommer vilket klockslag vi startar den 13 och 27 maj)

Plats: Google Meets

Du får en länk till mötet via epost senast dagen innan bildvisningen, för att kunna logga in på Google Meets.

Anmäl dig senast den 3 maj till: anmalan@traktorensfotoklubb.se

Välkommen!