Bildvisning: En fotoresa genom kända och okända Belgien

Den världsberömda kattparaden Kattenstoet i Leper i Flandern. Foto: Klas Eriksson

Välkommen till en bildvisning om Belgien, Europas mitt med Europas huvudstad Bryssel.

Klas Eriksson tar dig med på en fotoresa genom landet. Från salta bad i väster till Flanderns slätter med medeltida städer och där två världskrig utkämpats, till Bryssel Europas smältdegel och till bergsområdet Ardennerna i öster.

Du får också följa med på några av Europas häftigaste karnevaler med medeltida traditioner och religiösa processioner i det moderna och samtidigt traditionella katolska Belgien.

Fotoklubbens medlem Klas Eriksson har rest runt i landet vid flera tillfällen och tar med dig på en fotografisk resa.

Tid: Tisdag 7 mars kl 18-19.15

Plats: Informationssalen Köpmansgatan 20, Stadsbyggnadskontoret. Nere i källarplan.

Anmälan till anmalan@traktorensfotoklubb.se senast måndag 6 mars.
Ta gärna med en gäst som alltså inte behöver vara medlem.