Fågelfotografering den 22 september

Gråhäger
Foto: Mats Eugensson

Är du också intresserad av att lära dig fotografera fåglar och få reda på tips och trix. Häng med på Traktörens fotoklubbs årliga fågelfotografering.

Torslandaviken är ett litet naturområde och fågelparadis mellan Arendals hamn och nedlagda Torslanda flygfält.

Området är populärt bland fågelskådare, eftersom det har visat sig att det drar till sig en stor mängd olika arter, främst rastande fåglar, om än inte alltid i så stora antal.

Det finns ett fågeltorn vid Karholmsdammens norra del nära den strandremsa som fågelskådare kallar Vadarstranden. Ett nytt fågeltorn ligger vid Karholmsdammens östra del. Det finns också en ny vandringsslinga på cirka 6 km som går runt området.

På vår träff försöker vi oss på lite fågelfotografering i detta höstljuset. Vilka fåglar vi kommer att se, beror helt på vilka som är där för tillfället.

Dessutom bjuder vi på lite tips och trix. Medtag kikare.

Området är lätt att nå med bil eller kollektivtrafik. Åker du buss hoppa av vid Amhults resecenter.

Tid: Tisdag den 22 september kl. 16.30. Vi kommer att hålla på i cirka 2-2,5 timmar.

Plats: Samling vid Modellflygplatsen, mittemot Blomsterlandet.

Anmäl dig senast den 20 september till: anmalan@traktorensfotoklubb.se

(Det är viktigt att du anmäler dig och meddelar ett mobiltelefonnummer där vi kan nå dig för eventuellt återbud på grund av dåligt väder eller annan info.
Om det blir inställt, så får du reda på det samma dag via sms, senast klockan 14:00.)