Fotokurs med tre träffar – Kursen är fullbokad

DET HAR VARIT ETT STORT INTRESSE FÖR FOTOKURSEN, VILKET ÄR VÄLDIGT ROLIGT.
MEN NU ÄR DET TYVÄRR FULLBOKAT.

Vi arrangerar en kurs för er som känner er som nybörjare eller behöver bättra på baskunskapen om fotografering. Kursen gick i våras och kommer nu tillbaka i en ny omgång. Du kommer att få lära grunderna om hur du hanterar kameran, om slutare och bländare, om vad ISO eller olika objektiv innebär för ditt fotograferande och hur din kamera fungerar. Vi ska också prata bildkomposition, ljus, blixt och lite bildhantering.

Om du har en kompaktkamera eller systemkamera spelar ingen roll. Fotograferar du enbart med telefonen ska du välja en annan kurs.

Kursledare blir jag, Asbjörn Hanssen, kommunikatör på trafikkontoret. Jag har fotograferat i 40 år och tidigare haft kurser i foto för Medborgarskolan och Studieförbundet Vuxenskolan.
Asbjörn-400x400W

Kursen ingår om du är medlem i Traktörens fotoklubb.

Antalet deltagare är begränsat till max 18 stycken, så först till kvarn. För att det ska fungera för alla vill vi att du bokar dig för alla tre tillfällena. De som har visat intresse tex genom att mejla tidigare måste anmäla sig igen.

Anmälan senast den 15 september till anmalan@traktorensfotoklubb.se

Plats: Stadsbyggnadskontoret/Traktören, Köpmansgatan 20, vi träffas i receptionen i god tid före 17.30.

Varmt Välkomna!

Tillfälle 1, , 20 september kl. 17:30 – 20:00

• Ta med din kamera
  • Vad är en bild