Guidad visning på Hasselblad Center, Årets pristagare

Välkommen på guidad visning onsdag den 30 november

STAN DOUGLAS – 2016 ÅRS HASSELBLADPRISTAGARE

foto: Stan Douglas

Den kanadensiske konstnären Stan Douglas har utsetts till 2016 års mottagare av Hasselbladstiftelsens internationella pris.

Pristagaren arbetar främst som filmregissör, han manövrerar stora persongallerier, kostymer och scenografier för att göra nedslag i historien.
I över tre decennier har fotografi spelat en central roll i hans praktik, och i synnerhet under de senaste åren.
Hasselbladprisutställningen fokuserar på två typer av bilder som Stan Douglas arbetar med, dels sammansatta bilder, som består av många enskilda fotografier, dels syntetiska bilder, vilka är skapade helt i datorprogram.
Gå in och läs mer om pristagaren: http://www.hasselbladfoundation.org/wp/sv/arets-pristagare/
Utställning håller på från 19 oktober – 29 januari, men passa på att följa med på guidad visning tillsammans med fotoklubben.

Det blir en guidad visning onsdag 30 november. OBS! Guidningen börjar kl. 17.30, så var på plats en stund före och lös biljetter.
Fotoklubben står för guidningen, men var och en betalar för inträdet 40 kr eller ta med/köp ett årskort.

Vi samlas i entrén på Konstmuseet uppe vid Götaplatsen, ingen föranmälan krävs.

Välkomna