Introduktionskurs i bildbehandlingsprogrammet Lightroom

Lennart Adolfsson håller en introduktionskurs/information om Lightroom som är ett av de mest populära programmen för arkivering, redigering och utskrift av digitala bilder. Kursen är för dig som är medlem i fotoklubben.

Lennart har fotograferat i mer än femtio år och han har under de tio senaste åren använt Lightroom för att hantera sina bilder. En av fördelarna med Lightroom är att det innehåller både ett effektivt arkiveringssystem och kraftfulla redigeringsverktyg. Dessutom kan det styra dina utskrifter till mycket fina resultat.

Det tar naturligtvis lite tid att lära sig systemet och under kvällen får du en översiktlig presentation av systemets möjligheter.
Du får också tips på hur du kan komma vidare med programmet.

Tid: Tisdag 5 februari. Klubben bjuder på mackor med drop in från klockan 17.00.
Kursstart kl 17.30 och beräknas pågå två timmar.
Plats: Sessionssalen i källarplan i Traktören, Köpmansgatan 20 (entrén för stadsbyggnadskontoret).
Anmälan: senast 3 februari till anmalan@traktorensfotoklubb.se
Kostnad: Gratis
Du behöver inte ha med dig någon dator.