Mats Eugensson ställer ut på Lohrs Pocket MedMera

15 – 27 oktober, Fotoutställning Majorna, gatufoto, natur och London 36 år senare

”Majorna” Foto: Mats Eugensson

Mats Eugensson medlem i fotoklubben ställer ut på Lohrs pocket medmera på Kapellplatsen 2 mellan den 15 – 27 oktober, http://www.pocketmedmera.se

Majorna, gatufotografi

”Gatufotografi är en form av dokumentärfotografi där fotografen och objektet befinner sig i verkliga situationer i offentliga rummet….”

Det började med att jag fotograferade fåglar och vissa perioder så är det lite lugnare tider inom fågelskåderi, då hittade jag denna sysselsättningen, gatufotografi. Att gatufotografera är verkligen att utmana sig själv, alla pratar om att komma nära, det är det verkligen svåra! Rent av läskigt ibland men samtidigt oerhört tillfredställande när man kommit nära och lyckats få till en bild.

London 36 år senare,

Jag och mina bröder gjorde en gemensam resa till London 1982, vi gjorde samma resa 36 år senare, försökte återskapa bilderna vi tog då i nutid, för att se vad som har hänt med oss, åldrandet! inuti?

matseugesson@hotmail.com

072 570 38 40, Mats Eugensson