Nu kan du kostnadsfritt tävla i den nationella fototävlingen RIFO

Gentleman
Foto: HansErik Svensson

Tag chansen och var med i riksförbundets svensk fotografis tävling. Skicka in dina favoritbilder. Klubben betalar alla medlemmarnas anmälningsavgifter. Du kan välja att bara skicka in digitala bilder och eller utskrivna bilder.

Nu gäller det inlämning av bilder till Riksfotoutställningen 2021. Traktörens FK står för dina tävlingsavgifter.

För dig som är medlem i Traktörens FK, gäller vid inlämning av bilder till RIFO 2021, att du innehar ett användarkonto hos RSF (Riksförbundet Svensk Fotografi).

För att skapa ett användarkonto kontaktar du din tävlingsledare HansErik Svensson

Därefter går du in på RSFs hemsida

Där använder du den länk för inloggning som din tävlingsledare lämnar till dig. När du kommit så långt skapar du ett eget användarnamn och lösenord. Dessa skall du spara.

Du som redan har ett användarkonto men kanske glömt detta kontakta HansErik.

Läs noga igenom RIFO 2021 inbjudan och regler som du hittar under följande länk

Tänk på att bilderna får ENDAST innehålla eget material, lån eller köp av bildelement t.ex. annans himmel är absolut förbjudet.

Information om Riksfotoutställningen – Riksförbundet Svensk Fotografi

Du tävlar med enstaka bilder och kollektion i färg och/eller svartvitt. Två klasser avser utskrivna bilder (påsiktsbilder) och två avser digitala/projicerade bilder.

Samtliga bildfiler (inklusive de digitala bildfilerna för dina påsiktsbilder) laddar du upp själv via ditt användarnamn och lösenord.

Uppladdning av bilder till RIFO 2020 startar 2 januari 2021. När du laddar upp dina digitala bildfiler för påsiktsbilder skall du samtidigt skriva ut de bildetiketter som erbjuds på uppladdningssidan. Dessa placeras på bildens baksidas övre vänstra hörn.

Meddela ditt tävlingsdeltagande till tävlingsledaren och överlämna utskrivna bilder (påsiktsbilder) absolut senast måndag 18 januari 2021 i Traktörens FKs klubblokal klockan 11-14. Meddela din epost adress och telefonnummer till tävlingsledaren.

Välkommen med dina bilder. Börja planera redan nu.

Hälsningar
HansErik Svensson