Workshop i redigering (Grundnivå) den 8 oktober

Varmt välkommen till fotoklubbens workshop i redigering (Grundnivå).

Workshopen kommer att hållas digitalt och separat länk skickas senare till de som anmält sig.

Känner du igen detta? Du kommer till en ny miljö som väcker ditt intresse och du vill gärna ta en bild, du tar fram mobilen eller systemkameran och tar några (eller många) bilder.

När du tittar på bilderna vid senare tillfälle känner du att bilden saknar något, eller den påminner väldigt lite om scenen du såg när du tog bilden. Eller du kanske vill skapa mer drama i bilden och skapa något nytt. Då är redigerings-workshopen något för dig. Här kan du få lite tips och idéer om hur du kan arbeta med dina bilder i efterhand.

Du kommer få kunskap om olika reglage och deras funktioner som fungerar på samma sätt inom olika redigeringsprogram. I denna workshop kommer vi att använda Adobe Lightroom för att redigera bilder. Kunskapen kommer att bidra till din kreativa utvecklingsprocess.

I bilden ovanför kan du se exempelbild där vi utgår från bilden till vänster för att få ett slutresultat som du ser på bilden till höger.

Tid: Torsdag den 8 oktober kl. 19.30-20.30.

Anmäl dig senast den 6 oktober till: anmalan@traktorensfotoklubb.se