Tävla internationellt med svartvita bilder

Den internationella fotoorganisationen FIAP anordnar regelmässigt fotobiennaler med olika teman. I dessa tävlar medlemsländerna med ett antal bilder som olika fotografer har sänt in digitalt. Du har möjlighet att kostnadsfritt sända in upp till fem svartvita bilder i liggande format, på temat ”Friends”. Bland de insända bidragen väljer sedan RSF, Riksförbundet Svensk Fotografi, ut ett antal bilder som skrivs ut och skickas in som Sveriges bidrag till tävlingen.

Bilderna ska vara svartvita, i liggande format och ha den exakta digitala storleken 3543x 4724 pixlar vid 300dpi.

Vill du vara med så brådskar det dock något eftersom sista dag för att sända in bilderna är redan den 23 februari. Insändningen sker via WeTransfer, som har en kostnadsfri tjänst för detta. WeTransfer hittar man enklast genom att söka på Google och sedan följa instruktionerna för WeTransfer Free (inte WeTransfer Plus).

All information om hur tävlandet går till framgår av inbjudan, som finns här:

/Styrelsen