Traktörens fotoklubb vinner vandringspris

Foto: Klas Eriksson
Klass A ”Amish” Foto: Klas Eriksson
Foto: Marie Persson
”Vandringspriset” i klass A utgörs av denna skeppsklocka, skänkt 1976 av dåvarande Eriksbergs fotoklubb. Foto: Marie Persson

Två deltagare från Traktörens FK belönades, när resultatet av GöteborgsMästerskapet presenterades. Monica Wennblom bärgade tre brons och två diplom, och blev därmed den mest belönade deltagaren i tävlingen. Dessutom vann Klas Eriksson ett silver och ett brons. Genom att Klas och Monica tog hem både silver och brons i påsiktsklassen för kollektioner så medförde det att Traktörens FK blev bästa klubb i klassen och fick en inteckning i vandringspriset, som därmed är vårt under det kommande året!

Så här blev utfallet för klubbens del:

Klass A (Kollektion påsikt): Silver Klas Eriksson ”Amish”
Brons Monica Wennblom ”Alberts rum”

Klass B (Kollektion digitalt): Brons Monica Wennblom ”Frost”

Klass C (Enstaka bild påsikt: Brons Klas Eriksson ”Slow”
Diplom Monica Wennblom ”Stilleben”

Klass E (Enstaka bild öppen klass påsikt): Brons Monica Wennblom ”Strandidyll”
Diplom Monica Wennblom ”Målade läppar”

Samtliga vinnande bilder i påsiktsklasserna finns att beskåda i Partille Kulturhus fram till och med den 6 januari nästa år. Missa inte det!