Guidad visning av utställningen Gaza Works på Hasselblads Center

389_h_image
Välkommen på en gratis guidad visning av den uppmärksammade fotoutställningen ”Gaza Works” för medlemmarna i Traktörens fotoklubb.

Det blir en guidad visning onsdag 6 september kl 17.30

Vi samlas i entrén på Konstmuseet, ingen föranmälan krävs.
Fotoklubben står för guidningen, men var och en betalar för inträdet 40 kr eller ta med/köp ett årskort till Göteborgs Stads museer.
Du får gärna ta med en gäst på guidningen.

Utställningen ”Gaza Works” tar ett samlat grepp kring Kent Klichs mångåriga engagemang i Gaza. Här visas serierna Gaza Photo Album (2009), Killing Time (2011) och Black Friday (2014–2015), samt ett helt nytt arbete om Gaza International Airport.

Kent Klich

Kent Klich är född 1952 i Sverige och bor i Danmark. Han har studerat psykologi vid Göteborgs universitet och fotografi vid International Center of Photography i New York. Han var medlem i bildbyrån Magnum mellan 1998-2002.