Vinnaren av Traktörens sommartävling 2018 – ”Form”

Nu har sommaren farit förbi och resultatet av Traktörens fotoklubbs sommartävling har kommit från juryn Fotoklubben Focus.

Vi tackar Fotoklubben Focus som ställde upp som jury för tävlingen.

Jag vill bo i en osvampformad svamp  Foto: Ulrik Fallström

Vi gratulerar Ulrik Fallström som är vinnare i sommartävlingen 2018 med bilden ”Jag vill bo i en osvampformad svamp på Tema: ”Form”.

Juryns motivering:
Svampen ramar in och lyser upp gräshoppan. Fint fångat. Harmoniska färger och bra skärpedjup. Klar vinnarbild. Grattis!

16 medlemmar skickade in sina bilder på tema: ”Form”
Det verkade vara svårt teman i årets sommartävling. För det kom endast 45 bilder.

En av deltagarna fick alla sina bilder med i resultatlistan.

De övriga vinnarna:
2:a plats: Stig Karlsson – Stånge Huvud
3:e plats: Ulrik Fallström – Formidabelt formgiven formelbil
4:e plats: Radivoje Micic – Knut
5:e plats: Ulrik Fallström – Hästar i toppform

Se alla bilder och övriga vinnare på: http://sommartavlingen.traktorensfotoklubb.se/#!album-57

Här kommer en hälsning från juryn:

Vi tackar för förtroendet att bedöma er tävling. Det gick några trevliga timmar för denna bedömning och vi känner att vi till slut ändå hittade rätt vinnare.

Vid genomgången av bilderna konstaterade vi att många av bilderna i grunden har en god ambitionsnivå, men tyvärr saknar den lilla extra knorren eller detaljen som skulle göra bilden med stort B. Många av bilderna skulle bli bättre genom annan beskärning samt något justerade bildvinklar. Den hårfina gränsen mellan för hårt eller för liten beskärning är en avvägningsfråga.

Lycka till med framtida fototävlingar och nya kreativa bildidéer till dessa aktiviteter.

Fotoklubben Focus