Vinnaren av Traktörens sommartävling 2021 – ”Göteborg 400 år”

Nu har sommaren farit förbi och resultatet av Traktörens fotoklubbs sommartävling har kommit från juryn som i år har varit Alingsås Fotoklubb.

Vi tackar Alingsås Fotoklubb som ställde upp som jury för tävlingen.

Gammalt och nytt. Fotograf: Monica Sörgard
Vi gratulerar Monica Sörgard som är vinnare i sommartävlingen 2021 med bilden ”Gammalt och nytt” på Tema: ”Göteborg 400 år”.

Juryns motivering: ”Bild som spänner över fyra sekel. Bilden visar tydlig illustration över stadens historia och stadens pågående förvandling. Om det funnits ett litet mellanrum mellan byggnaderna tror vi att bilden skulle bli ännu bättre balanserad.”

Monica vinner en fotoårsbok från Riksförbundet Svensk fotografi.

10 medlemmar skickade in sina bilder på tema: ”Göteborg 400 år” Totalt kom det in 27 bilder till årets sommartävling.

De övriga vinnarna:
2:a plats: Monica Wennblom – Karl Johansgatan
3:e plats: Emir Aganovic – En del av 400 år

Juryn har bedömt de 3 första placeringarna och gett Hedersomnämnd till resten av de 7 placeringarna.

Se alla bilder, juryns motiveringar och övriga vinnare på: Sommartävling 2021

OBS! Bilderna med nummer 11-27 har ingen inbördes ordning.
Numreringen är endast till för juryn ska kunna ange bilder de valt ut.