Vinnaren av Traktörens sommartävling 2022 – ”Efter pandemin”

Nu har vi dragit ut efter pandemin och har inte haft någon passande möjlighet av att kunna visa resultatet från Traktörens fotoklubbs sommartävling 2022.

Det var Mölndals Fotoklubb som var jury och som valde ut de bilder som de tyckte om. Vi tackar Mölndals Fotoklubb som ställde upp som jury för tävlingen.

Vi gratulerar Ulrik Fallström som är vinnare i sommartävlingen 2022 med bilden ”Centrumfest” på Tema: ”Efter pandemin”.
Juryns motivering:En bild med sommarkänsla. Bra centrerad komposition, bra ledande linjer, fin färgton och bra skärpa. Bilden ger ett lite ”kaxigt” intryck med tjejen som utmanar bilen och fångar verkligen betraktaren. Vi hittade inga direkta fel på bilden. Överlägsen vinnare.” Ulrik vinner en foto bok från Riksförbundet Svensk fotografi.
11 medlemmar skickade in sina bilder på tema: ”Efter pandemin” Totalt kom det in 29 bilder till årets sommartävling. De övriga vinnarna: 2:a plats: Agneta Mannerbrink – Sommar 3:e plats: Ulrik Fallström – Möteborg
Juryn har bedömt de 3 första placeringarna och gett Hedersomnämnd till resten av de 7 placeringarna.

Se alla bilder, juryns motiveringar och övriga vinnare på: Sommartävling 2022 OBS! Bilderna med nummer 11-29 har ingen inbördes ordning. Vi säger grattis till vinnarna och hedersomnämnda bilderna. Även tack till övriga medlemmar som har sänt in sina egna tolkningar på temat: ”Efter pandemin”.