Klasseger i Västsvenskan!

Resultatet från Västsvenskan är nu klart. För Traktörens FK:s del blev utfallet att sex fotografer belönades för sju bilder eller kollektioner i fyra klasser.

Klass A Enstaka digital
Klas Eriksson            ”Världskrig 2”                 Visning

Klass B Enstaka påsikt färg
Agneta Mannerbrink   ”Sol på Christiansö”    Guld
Maj-Britt Olsbo            ”Trappa Barcelona”     Silver
HansErik Svensson    ”Skuggcyklister”            Visning

Foto: Agneta Mannerbrink Guld för "Sol på Christiansö"
Foto: Agneta Mannerbrink
Guld för ”Sol på Christiansö”

Klass C Enstaka påsikt svartvitt
Lars-Ingvar Larsson    ”Uppgivet”                Diplom

Klass D Kollektion påsikt
Klas Eriksson             ”Motionspass”             Visning
Monica Wennblom     ”Staircase”                  Visning

Speciellt roligt är det att två av bilderna från förra årets medlemsutställning blev belönade, och dessutom tog guld resp. silver i klassen! Stort grattis till dessa fotografer och till övriga som belönades!

Hela prislistan finns här: http://www.vastrasverigesfotoklubbar.se/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/Resultat-VSF-FotoExpon-2017.pdf

Tävlingen arrangeras denna gången av Lerums Fotoklubb, vilket ju gör att det inte är alltför svårt att vara med på resultatredovisning och prisutdelning, som sker lördagen den 4 mars, i Lerum. Då visas alla belönade bilder och man får ta del av juryns motiveringar, vilket brukar vara både intressant och utvecklande för det egna fotograferandet, och varmt rekommenderas. Närmare information finns i inbjudan:

Observera att den som vill deltaga i lunchen måste anmäla detta i förväg.” Senast 27 februari. Lunchen kostar 100 kronor.

Har du möjlighet att erbjuda plats i bil för samåkning, eller vill du samåka, så anmäl det snarast till anmalan@traktorensfotoklubb.se , så ska vi i styrelsen försöka samordna detta.”