Tävling RIFO

Bilder till Riksfotoutställningen 2024 senast 24 januari.

Nu gäller det inlämning av bilder till Riksfotoutställningen 2024. Traktörens FK står för dina tävlingsavgifter.

För dig som är medlem i Traktörens FK, gäller vid inlämning av bilder till RIFO 2024, att du förfogar över en aktuell kontoinloggning för ett användarkonto hos RSF (Riksförbundet Svensk Fotografi).  Här skapar du ett användarkonto Login info (svenskfotografi.org)

Börja redan nu med att skapa ett användarkonto!!!

Följande klasser kan du tävla i:

• A – Kollektion påsiktsbilder: En serie av 3 – 5 bilder.
  • B – Kollektion digitalbilder: En serie av 3 – 5 bilder.
  • C – Enstaka påsiktsbild: Max 4 bilder.
  • D – Enstaka digitalbild: Max 4 bilder.
  • E – Bildspel: En sekvens av bilder och ljud på max 4 minuter.

Du behöver inte deltaga i alla klasser, enklast att tävla är i klasserna C och D där du inte skriver ut bilden.

Digitala bilder skall vara i

• Format: jpg
  • Maxbredd: 1920 pixlar
  • Maxhöjd: 1080 pixlar (gäller även stående.
  • Max filstorlek: 2 MB Varvsmiljö

Här hittar du hur du storleksanpassar dina bilder;

Anpassning-av-bildformat-och-filstorlek-i-Photoshop.pdf (vastrasverigesfotoklubbar.se)

Påsiktsbilder (utskrivna och monterade) skall vara inklusive passepartout 40×30 cm eller 42×30 cm, stående eller liggande. OBS mindre format godtas inte. Styv kartong på bildens baksida.

Varje deltagare registerar sina deltagande bilder via medlemssystemet enligt ovan på https://medlem.svenskfotografi.org/. Har du ännu inget konto följ instruktionerna här

Vill du ha mer information om tävlingen, gå in på följande länk

Inbjudan till Riksfotoutställningen 2024 – Riksförbundet Svensk Fotografi

Tänk på att bilderna får ENDAST innehålla eget material, lån eller köp av bildelement t.ex. annans himmel är absolut förbjudet. Bilder och bildelement genererade med AI är inte tillåtna.

Meddela ditt tävlingsdeltagande till tävlingsledaren och överlämna utskrivna bilder (påsiktsbilder som är monterade) absolut senast onsdag 24 januari 2024 i Traktörens FKs klubblokal klockan 11-14. Meddela din epost adress och telefonnummer till tävlingsledaren.

Välkommen med dina bilder.

HansErik Svensson

Tävlingsledare