USA-bilder: Kalifornien och Highway 1 – världens vackraste vägsträcka

Följ med på en roadtrip utefter Kaliforniens väskust. Foto: Klas Eriksson

Highway 1 med några av USA:s mest storslagna kustvyer anses vara en av världens vackraste vägsträckor. Följ med på en stor del av kustvägen där du får möta natursköna landskap och ett enastående djur- och fågelliv.

Vi besöker välkända städer som San Francisco och Los Angeles och möter amerikaner med den kaliforniska livsstilen med surfing och kroppskultur.

Klas Eriksson, som är medlem i Traktörens fotoklubb, visar bilder och berättar om en fantastisk roadtrip längs Kaliforniens västkust.

Vi bjuder på mackor och något att dricka innan bildvisningen.

Ta gärna med en gäst.

Tid: Tisdag 17 april. Vi dukar fram mackor från klockan 17.00. Föreläsningen börjar klockan 17.30 och pågår till max klockan 19.00

Plats: Informationssalen i källaren på Traktören, Köpmansgatan 20. 1 trappa ner.

Vi vill att du anmäler dig så vi vet hur mycket mackor vi ska fixa. Anmälan senast 15 april till: anmalan@traktorensfotoklubb.se

Välkommen!

Lite frisk luft för passageraren i bilkön. Foto: Klas Eriksson