Utställning med Rebecca Havedahl

Kom och se Rebecca Havedahls foton under hela sommaren, så här berättar Rebecca själv om sina bilder:

Bilderna jag fastnar för är de som berättar något för mig. Ögonblicken eller platserna där det finns en berättelse bakom, och där du som betraktare får utrymme att hitta din egen historia.

Värmen. Med allt vad det innebär. Värme i tre årstider. Varma minnen från tre av mitt livs viktigaste platser. Sagostunden om skogsdimman som inte var så farlig till slut.

Havet. Som vi så väl känner till i denna stad. Med obönhörlig storm en annars varm sommardag. Med regnet rakt i ansiktet. En vardag som vilken annan. En möjlighet att utforska. Möjlighet till äventyr.

Ljuset. Staden som vardagsmagi. Att gå runt sitt vanliga hörn och upptäcka något alldeles nytt. Historierna för dig som älskar Göteborg lika mycket som jag gör.

Rörelse. Utforskad analogt. Med det befriande i att inte veta hur resultatet blir förrän man framkallar bilderna. En sann representation av vad jag fastnar i när jag utforskar en stad och välkomnar imperfektion.

Fotoutställningen finns att se på Traktörens Fotoklubbs utställningsvägg.

Plats: Köpmansgatan 20, Stadsbyggnadskontoret, nere i källaren.

Tid: Juni – september