Rekordresultat på Västsvenskan 2013

larsingvarvintsbilder
Foto: Lars-Ingvar Larsson, ”Fönstertvätt”

Resultatet av årets upplaga av fototävlingen Västsvenska Fotoexpon 2013 –

Västsvenskan blev det bästa någonsin för klubben. Traktörens FK placerade sig på en hedrande andraplats bland de 20 klubbar som belönades.

Klubbens medlemmar utmärkte sig i alla de fyra klasser som man deltog i:

Digital: Visning Klas Eriksson, ”Svampar”

Påsikt färg: Litet silver Monica Wennblom, ”Första doppet”

Påsikt s/v: Litet brons Klas Eriksson, ”Go hjul”

Diplom Monica Wennblom, ”Mot ljuset”

Kollektion: Stort silver Lars-Ingvar Larsson, ”Fönstertvätt”

Diplom Klas Eriksson, ”Kontraster”

Sammantaget innebar detta att Traktörens FK skrapade ihop 24 poäng och endast slogs av Skara FK i klubbtävlingen.

Lördagen den 9 mars är det expodag på Mullsjö Folkhögskola, utanför Jönköping. Programmet börjar 08.30 och pågår till 16.00. Missa inte detta tillfälle att se alla belönade bilder och höra jurymotiveringarna. Detta är ett utmärkt tillfälle att få reda på vad en jury uppmärksammar och värdesätter, inför kommande egna tävlingsinsatser.

Uppgifter om anmälan som är obligatorisk, tider, vägbeskrivning m.m. finns i inbjudan från arrangörsklubben Bankeryds FK. Vid intresse kan det bli aktuellt med samåkning.