Resultat Västsvenskan och Rifo – 2012 års tävlingsverksamhet

haglinds
Guds ljus Foto: Per Haglind

Medlemmar från Traktörens FK deltar årligen i två fototävlingar; Västsvenska Fotoexpon och Riksfotoutställningen, RIFO.

Västsvenska Fotoexpon 2012

Västsvenska Fotoexpon 2012 arrangerades av Hyssna FK, en av de drygt fyrtio klubbar som ingår i Västra Sveriges Fotoklubbar – VSF. I tävlingen deltog sex fotografer från Traktörens FK, med sammanlagt 32 enskilda bilder och tre kollektioner, i fyra tävlingsklasser.

I de klasser som vi deltog i hade det totalt kommit in 724 enstaka bilder och 73 kollektioner, till tävlingen. Resultatet för Traktörens FK blev fem utmärkelser i tre klasser:

I klass A (Enstaka bild – digital färg/svartvitt) belönades Klas Eriksson med visning för sin bild ”Knivskarp”och Lars-Ingvar Larsson med visning för sin bild ”Petronas towers”.

I klass B (Enstaka bild – påsikt färg) belönades Monica Wennblom med visning för sin bild ”Paus” och Per Haglind med visning för sin bild ”Guds ljus” .

I klass C (Enstaka bild – påsikt svartvitt) belönades Monica Wennblom med visning för sin bild ”Mot ljuset”

Riksfotoutställningen, RIFO

Riksfotoutställningen, RIFO, omfattar tävlande från fotoklubbar i hela Sverige.

I tävlingen deltog sex fotografer från Traktörens FK i tre klasser, med sammanlagt 36 enstaka bilder och tre kollektioner.

Totalt hade det kommit in 1656 enskilda bilder och 171 kollektioner till de tre klasser vi deltog i. Resultatet för klubbens del blev att Klas Eriksson belönades med visning i Digitalsalongen för sin bild ”Fel väg”.